Wpuść mnie
Jedna z dwóch realizacji Billa Morrisona prezentowanych w ramach festiwalu, której materiałem wyjściowym jest kopia „Liebeshölle” Wiktora Biegańskiego i Carmine Gallone (1928) uznawanego do tej pory za zaginiony. Historia filmu z 1928 roku, którą przywołuje we „Wpuść mnie” Morrison, dotyczy tragicznego rozstania głównej bohaterki, rosyjskiej baletnicy (Olga Tschechowa), z synem. Po tym wydarzeniu kobieta rzuca się do Sekwany w Paryżu. Ratuje ją artysta, który przyprowadza kobietę do domu i zaczyna się nią opiekować.
Jak zaznacza Morrison, postać mężczyzny można odczytać także jako senną wizję kobiety, fantazję symbolizującą utraconego syna albo kochanka, na którego powrót czeka. Historia z „Liebeshölle” została w filmie Morrisona osadzona w nowym kontekście wraz ze słowami i współczesną muzyką Davida Langa, wykonaną przez Los Angeles Opera. W filmie słyszymy sopran Angel Blue.
„Liebeshölle” został odnaleziony w Pensylwanii przez Bruce’a Lawtona i przekazany Narodowemu Centrum Konserwacji Audiowizualnej Biblioteki Kongresu USA. Bill Morrison pozyskał zniszczoną kopię filmu i zeskanował ją w 2013 roku. Materiał pozostawał w jego prywatnym archiwum aż do 2021 roku, kiedy stworzył za jego pomocą obrazy „Wpuść mnie” i „Jej fioletowy pocałunek”.
-
czas trwania:11 min.
-
kraj/rok:USA /2021
-
reżyseria:Bill Morrison
-
montaż:Bill Morrison
-
produkcja:Bill Morrison / Hypnotic Pictures
-
wybrane festiwale i nagrody:2022 – Millennium Docs Against Gravity: polska premiera
-
sekcje:
-
konkursy:
-
tagi:
-